בכל שנה אנו עוקבים בציפיה אחר נתוני הרכישות באינטרנט המגיעים מארה"ב. אחרי שנה של ירידה מתברר ברכישות באופן כללי מדובר בחדשות טובות שמצביעות שלרכישות המקוונות בארה"ב יש עוד הרבה לאן לצמוח. החדשות האלה מצביעות על מגמות חיוביות שצפויות גם בישראל - בעיקר אם יתחיל לרדת כאן שלג.
סיכום של המכירות באינטרנט בתקופת החגים האמריקאית מצביע על קפיצה של 5% בהשווה ל- 2008.
מדובר על 27 מיליארד דולר שהוצאו ברשת. זהו מספר הקונים הגדול ביותר אי פעם. גובה הקניה עבור כל רוכש ירד - אך זו מגמה חולפת כנראה בהשפעת המיתון. נראה שגם השלג שיחק תפקיד לא קטן, ואנשים רבים העדיפו לשבת בבית, לבחור בקליק את המתנה שהם רוצים לתת, ולחכות ליד האח שהמתנה תגיע. אנו לא יושבים ומצפים לשלג שיעטוף את מרכז הארץ כדי שהמכירות יעלו, אבל בהחלט אפשר ללמוד מכך שימים של גשם חזק הם הזדמנות להשקעה ממוקדת בשיווק במכירות.
כך לדוגמא, ביום גשום אפשר להציע חבילות פינוק מיוחדות, לשלב עם פרסום ממוקד בגוגל לחיפוש כמו (יום חורף), ולהינות מתנועה לאתר. יש גם קהלים גדולים שיעדיפו לא לצאת מהבית במזג אוויר גשום כמו מבוגרים והורים לילדים קטנים. הנקודה היא להיות רגיש לשינויים שעוברים על קהל היעד שלך.
לפי חברת קומסקור הרוויחו הקמעונאים עם המשאבים המתאימים והרצון להשקיע בשיווק אגרסיבי ובמשלוח חופשי. אנו מאמינים כי ברכישה באינטרנט המשלוח מהווה חלק חשוב מתהליך הקניה בחנות וירטואלית. מהירות המשלוח, האפשרויות למחירים שונים של משלוח, והנוחות של האיסוף - משחקים תפקיד משמעותי.
הכותב הינו מומחה בהקמת חנות וירטואלית ובשיווק ומכירות באינטרנט" בחברת www.media4u.co.il